1
دانشکده مهندسی نفت و شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
2
دانشکده مهندسی شیمی، دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، دزفول، ایران
چکیده
در این پژوهش با استفاده از روش پلیمریزاسیون درجا و پراکنده سازی نانورس (مونت موریلونیت) در بستر رزین فنولیک لنت ترمزی تولید شد که افزون بر ترمز گیری روان و مطمئن، عمر بالایی نیز دارد. مقدار بهینه نانو رس %5/2 تعیین شد تا از کلوخه شدن نانورس و عدم توزیع یکنواخت آن در بستر رزین فنولیک و همچنین کاهش ویژگی های مکانیکی لنت ترمز جلوگیری شود. با توجه به نتیجه های به دست آمده از آزمون های انجام شده، در دو فرمولاسیون لنت ترمز یکسان؛ یکی بدون نانورس و دیگری دارای (%5/2) نانو رس، به ترتیب خمش نمونه از 9/61 مگاپاسکال به 2/70 مگاپاسکال، سختی نمونه از 83 به 91 A) (Shore ، سایش از7-10×2308/4 به 7-10×8674/3 و ضریب اصطکاک از 228/0 به 232/0 تغییر کرد و همچنین برای اثبات نانو بودن ذره نانورس از آنالیز SEM استقاده شد.
کثیریها, سید حسین, لطفی, مرضیه, & شفیعی, مجتبی. (1399). بهبود ویژگیهای مکانیکی لنت ترمز خودرو با استفاده از نانو کامپوزیت فنولیک ـ نانورس. نشریه شیمی و مهندسی شیمی ایران, 39(3), 185-195.
MLA
سید حسین کثیریها; مرضیه لطفی; مجتبی شفیعی. "بهبود ویژگیهای مکانیکی لنت ترمز خودرو با استفاده از نانو کامپوزیت فنولیک ـ نانورس". نشریه شیمی و مهندسی شیمی ایران, 39, 3, 1399, 185-195.
HARVARD
کثیریها, سید حسین, لطفی, مرضیه, شفیعی, مجتبی. (1399). 'بهبود ویژگیهای مکانیکی لنت ترمز خودرو با استفاده از نانو کامپوزیت فنولیک ـ نانورس', نشریه شیمی و مهندسی شیمی ایران, 39(3), pp. 185-195.
VANCOUVER
کثیریها, سید حسین, لطفی, مرضیه, شفیعی, مجتبی. بهبود ویژگیهای مکانیکی لنت ترمز خودرو با استفاده از نانو کامپوزیت فنولیک ـ نانورس. نشریه شیمی و مهندسی شیمی ایران, 1399; 39(3): 185-195.